מה חשוב לדעת על ביטול בית מלון?

הודעה
הודעה
אייקון
עץ דקל
בית מלון

בעונת התיירות הרבה מאוד ישראלים יוצאים לטיול, לחופשה או לנופש בחו”ל. מי ששם לב מגלה שעונת התיירות מתרחבת משנה לשנה ורבים יוצאים לחופש לא רק בין החודשים אפריל – אוקטובר, אלא גם בחודשי החורף; בין אם לטיולים בחצי הכדור הדרומי או לחופשות סקי בחצי הכדור הצפוני. יותר ויותר אנשים כיום מזמינים את שירותי התיירות שלהם כמו: נופשון, חבילת נופש, רכבים, טיסות, מלונות ועוד – הן לארץ והן לעולם – דרך אתרי האינטרנט או בטלפון ישירות מהספקים.

כל אחד כבר יודע שעלולה לעלות איזשהי בעיה שבגללה לא ניתן יהיה לצאת לחופשה, לנסיעה או לטיול שתכננו ואז עומדים בפני העובדה שצריך לבטל את כל ההזמנות שנעשו. אם עשיתם את ההזמנות דרך סוכן נסיעות צריך להתקשר אליו והוא זה שאמור לדאוג לכל הביטולים. אם עשיתם את ההזמנות בעצמכם תאלצו להיות בקשר עם כל הספקים ולדאוג לביטולים של בית המלון, החופשה, הרכב וכד’.

מהי מדיניות ביטול מלון, חופשה, נופש בישראל?

באתר של המועצה הישראלית לצרכנות ישנה הגדרה ברורה לתנאי הביטול ודמי הביטול שעליכם לעמוד בהם, והם גם מעוגנים בחוק הגנת הצרכן.
המועצה מדגישה שאין הבדל מבחינת תנאי הביטול בין מוצרי תיירות שונים: ביטול טיסה, ביטול מלון, ביטול חופשה – לכולם דין אחד.
חשוב לשים לב שהתנאים שהוגדרו על ידי המועצה מתייחסים לעסקאות “מכר – רחוק” כלומר עסקאות הנעשות באמצעות אתר אינטרנט או דרך הטלפון. אם העסקה נעשתה פנים מול פנים עם סוכן הנסיעות, חשוב שבזמן קניית השירות תבררו בו במקום מהם תנאי הביטול כפי שנקבעו על ידי אותה סוכנות. התנאים משתנים מסוכנות אחת לאחרת.
חשוב לדעת שמדיניות ביטול מלון, טיסה ,חופשה וכד’ המעוגנים בחוק להגנת הצרכן הם טריטוריאלים, כלומר הם תקפים רק לשירותי תיירות במדינת ישראל: חברות תעופה, בתי מלון, סוכנויות נסיעות, אתרי נופש או נותני שירות אחרים זרים שהכרטיסים שלהם נקנו באמצעות סוכן ישראלי (הוא יצטרך להסתדר מול נותני השירות הזרים). אך החוק להגנת הצרכן הישראלי אינו תקף לגבי הזמנות שנעשו ישירות מול נותני שירותים זרים.

לסיכום

כשעומדים בקשר עם נותני שירות זרים מומלץ מאוד לברר מבעוד מועד מהם התנאים לגבי ביטול בית מלון, ביטול חופשה וכד’ במידה ויש צורך פתאומי לבטל. אבל כדאי גם שתדעו שחברות הביטוח מציעות היום ביטוח ביטול טיסה, ביטוח ביטול חופשה וביטוחים נוספים כדי שגם מי שמחליט להזמין באינטרנט או בטלפון שירותי תיירות ישירות מהספקים בחו”ל יוכל להיות רגוע ונינוח, ולא לסבול מעוגמת נפש נוספת לזו שנובעת בודאי מעצם הצורך לבטל את התכניות.

המאמר נכתב על ידי חברת Trip Guaranty

המאמר נכתב על ידי חברת Trip Guaranty

אנו רואים בפעילות של Trip Guaranty שליחות המיועדת לשפר באופן משמעותי את הביטחון של הצרכן הישראלי בהזמנת מוצרים ושירותים ולאפשר לו גמישות לביטול במקרה הצורך.

למאמרים נוספים
אייקון
אייקון

עשוי לעניין אותך גם

מסוע מזוודות

איתור כבודה

רוב האנשים לא אוהבים לארוז, ורוב האנשים יחושו חסרי אונים כאשר הם יגלו שהמזוודה אבדה ואינה מחכה להם עם הנחיתה. מעבר לעובדה שבמזוודה עשויים להיות

קראו עוד
ביטוח נסיעה

ביטוח נסיעות

אין כמו גיחה לחו”ל, חוויה מרגשת ומעצימה, הזדמנות ליהנות ממקומות, תרבויות ומחוויות בלתי נשכחות. עם זאת, כדי שבאמת נהנה מהטיול, חשוב לדאוג לביטוח נסיעות מתאים,

קראו עוד
הנכם זכאים לשובר מתנה של רשת קולומביה
 על סך של 250 ש"ח. לאחר 14 ימי עסקים תשלח למייל שהזנתם בתהליך ההזמנה הודעה עם פרטי השובר המלאים.
לוגו טריפ גרנטי ביטוח ביטול טיסה

לקוחות יקרים,
לאור ההתחממות במצב כמו תמיד גם כעת אנחנו כאן בשבילכם בימים מורכבים אלו.

הצוות המקצועי שלנו זמינים לכם עם כל העדכונים וההנחיות >> בוואטסאפ

או בצ׳אט באתר ⬇️ לכל נושא ובפרט על המצב הנוכחי .

נקווה לימים שקטים יותר🙏🇮🇱

מומחים לביטוח הנסיעה שלך
כל הביטוחים במקום אחד!
5 דקות ואתם מכוסים מא' עד ת'